Tuesday, January 26, 2010

aku...saya

Assalamualaikum.....pe kabar semua di sana....hahahahahaha...korg rndu aku x...???xke???adoii..hampeh...aku igt korg rndu kat aku..hahahaha...pape pon...sempoi.....oke......now im back.....sori laaa sbb aku da jarang tulis dan update blog aku nie....aku bz cket la...dan lagi satu aku masih dalam keadaan berkabung kan....korg fhm2 la.....

mcm mane aku nk mule eh...emmmm.....msti korg pelik kan npe tajuk kat atas tu tulis 'aku...saya'...hahahahaha.....sebenarnya aku pon pelik npe aku tulis tajuk tu.....yela....bak kata salah sorg followers aku....'Seandainye menulis dpt melegakan...tulis lah sepuasnya!!!....mgkin sebab tu tajuk tu yg hanya dapat aku tulis......biase la....2 perkataan di atas melambangkan diri masing2...tol x????yela.....klu ko bercakap sorg diri....ko mesti cakap 'aku' or 'saya' untuk menyatakan diri korg sdri.....'aku' adalah satu perkataan yang agak kasar jika digunakan ketika bercakap ngn mereka yg lebih tua...tetapi perkataan ini hanya la satu perkataan yg biase bagi masayarakat seberang (Indonesia). Begitu juga dengan mereka yg mempunyai latarbelakang seperti jawa atau bugis....tetapi kita sebagai rakyat malaysia adalah rakyat yg berbudi pekerti....hahahaha.....'saya' adalah satu perkataan sopan....perkataan ini selalu nya digunakan oleh mereka yang mempunyai latar belakang bangsawan jika kita lihat pada masa dulu....flashback la jap...hehehehe....tetapi klu dilihat masa skrng nie...kebanyakkan masyarakat terutamanya golongan muda belia lebih ske mengunakan perkataan sepeti 'i' ketika bercakap....biasela...org barat...

tapi pada pandangan aku....xsalah klu gunakan perkataan 'aku'...'saya'....'i' jika kita bercakap...yelah....xde sapa nk marakn...yela...tp lebih baek kita mengunakan bahasa kite sendiri...memartabatkan lgi bhse ibunda kita.....kata org tua2 dulu...'personaliti kita adalah pertama org pandang'.....so korng fhm2 sdri la yekk....

so...cm biase...aku perlukan feedback korg....bak kata followers aku...'dont miss me yet..'...hahahahahaha....so....enjoy...jgn terlalu sedih...jgn terlalu gembire.....im with u..
always smile.....cakkk.....!!!!

from ; the one....azfar_kot....!!!!!


No comments:

Post a Comment